LinnThereseDagsland -

Tren med babyen din!

  • 26.05.2017 kl. 19:43

Det er ikke alltid man får tid til å ordne med barnevakt for å dra på treningssenteret med en liten baby, da kan det være greit å ha et alternativ. For eksempel å trene med babyen din hjemme! Du trenger verken barnevakt, bil eller å dra ut av huset. Dette fungerer også utmerket for dere som ikke trener til vanlig, men vil komme i litt bedre form nå etter både svangerskap og fødsel. Under her tipser jeg dere om noen øvelser som er veldig gode, underholder lille og kjennes i musklene for deg!

Ta gjerne 8-12 repitisjoner på hver øvelse og 3-4 sett! Gjerne enda mer også dersom du synes dette er for lett. Men det er i hvertfall en fin plass å starte!


- Treningsøvelser med baby -

Knebøy

Stå rett opp og ned med skulderbredes avstand mellom beina og hold babyen foran deg med strake armer. Ha vekten midt på foten og sett deg ned på huk, gå så dypt du klarer og reis deg så opp igjen. Utfør øvelsen kontrollert og hold ryggen rett gjennom hele bevegelsen.

Utfall

Hold babyen tett inntil deg mens du står oppreist. Ta så et langt skritt frem og gå så dypt ned at kneet nesten rører ved bakken, og bruk så musklene i lårene og rumpa til å reise deg opp og tilbake igjen. Ta annen hver fot frem.

Russian twist

Sett deg godt til rette på rumpa og len deg bakover. Løft så bena litt over bakken, og balanser vekten. Hold babyen foran deg og løft han fra side til side mens du strammer magen!

Situps

Ta situps på bakken med babyen liggende mot brystet ditt. Varier gjerne med beinstillingen for å gjøre øvelsen enda tyngre.

Push up

Ta push up, eller armhevinger som det heter på norsk, samtidig som du holder øyekontakt med babyen. Smil, gjør deg løyen og underhold babyen samtidig. Gå gjerne så dypt at du kan gi babyen en nesekos før du går opp igjen.

Benkpress

Denne kan vel alle? Det blir smal benkpress når babyen er så liten, men etterhvert som han vokser kan du holde han på langs og ta vanlig benkpress også. Hold babyen strakt over deg, og bøy så armene nedover før du presser dem ut igjen.


Dennis og jeg hadde ei veldig god økt på terrassen tidligere i dag. Solen skinte, og det ble derfor godt og varmt samtidig. Dennis koste seg hele veien, og det gjorde mammaen også. Godt å variere treningen litt også! I morgen er det fri, og så blir det bein og rumpe på søndag! Juhu.

Ønsker dere en strålende helg!

6 Kommentarer

Malei

26.05.2017 kl. 20:10
Håper du vet at babyer under 6 måneder ikke skal oppholde seg i direkte sol? 😬

cathri

26.05.2017 kl. 20:25
Dette er kjempebra. Funker som bare det, og vekta øker ettersom man blir sterkere ;) gjorde det selv.

Charlotte

26.05.2017 kl. 20:56
fine bilder :)

Stina

27.05.2017 kl. 10:04
MALEI ; må du slutte, sitter Linn med Dennis i solen konstant i over mange timer er farligt. Men herlighet ikke vist det er litt. Dei har godt av litt sol ☀ selv om man skal være forsiktig :-) det gjelder å passe på selv!

Kjempe kjekke ting, skal definitivt prøve det ut! Har mista all muskel etter graviditeten.. Føle meg slakk.. Så for begynne litt å trene etter disse tipsene dine 👌 👌 👌

Nina Cecilie

27.05.2017 kl. 12:29
aww søtt :)

Lindis

27.05.2017 kl. 21:47
Jeg kaller min sønn ofte for min lille kettlebell, men 12 kg begynner å bli tungt. Må nok innrømme at han ikke er en baby lenger... Han synes det er artig å bli slengt rundt fortsatt da!

Skriv en ny kommentar

Linn Therese Dagsland

Ei smilende og positiv jente på 21 år. Skriver om hverdagen som nybakt mamma til lille Dennis som ble født den 19.mars 2017. Mye av bloggen handler om baby, trening og alt som hører med mammalivet. I tillegg til små ubetydlige ting, vanskelige hendelser fra fortiden som har medført at jeg i dag lever med sosial angst. Deler også gode matoppskrifter, antrekk, tips og kjærlighetslivet mitt med dere. Lurer du på noe mer er det bare til å ta en titt på "om meg" innlegget som du finner i menyen under headeren.

Alle henvendelser kan sendes til:
linn_therese_dagsland@hotmail.com

Bloggdesign

Søk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits