Mitt lille triks mot søtsuget!

  • 04.06.2016 kl. 20:33

Nå skal jeg komme med tidenes glupeste triks til dere som er på diett - eller forresten, når jeg tenker meg om  man ikke være på diett for å ha nytte av dette trikset! Det hjelper nemlig mot å unngå å cheate. Unngå å falle i fella og ta en håndfull potetgull, en liten sjokolade eller noe annet man craver - når man egentlig er på diett.

Altså, bare så det er sagt, er dette mitt lille triks. Med andre ord er det ikke sikkert det funker for deg. Jeg har bare prøvd meg frem og testet ut forskjellig, og har til slutt funnet noe som fungerer utmerket for meg. Jeg har nemlig en tendens til å få et enormt søtsug når kvelden kommer. Spesielt nå som jeg vet at all annen mat enn den som står på konkurransedietten er forbudt. Da får man jo bare ekstra lyst på det "forbudte"!

Mitt triks går derfor ut på å dra måltidene så langt utover dagen som overhodet mulig. La oss ta et eksempel; om jeg skal ha to treningsøkter den dagen pleier jeg som regel å spise frokost klokken ti, trene etter en time, men så prøver jeg å vente så lenge som mulig med lunsjen. Gjerne til rundt klokken tre. Middag nummer én spiser jeg da i seks-tiden, middag nummer to klokken åtte og kveldsmaten klokken ti! 

Har jeg kun ei treningsøkt venter jeg gjerne med frokosten helt til klokken tolv også! Dette er enkelt og greit fordi jeg som regel ikke er så sulten på morgenen, og derfor ikke har problemer med å drøye måltidene en god stund. Men mest fordi jeg da må trykke innpå med mat når kvelden kommer. Jeg har tre store måltid etter klokken seks om kvelden!

Det gjør at jeg ikke har tid til å være sulten. Jeg har ikke tid til å crave. Og sammen hvor lyst jeg har på "forbudt" mat, så blir jeg nesten litt småkvalm av tanken fordi jeg er så mett! Dermed slipper jeg å utfordre skjebnen ved å sitte der å glo på pizzaen kjæresten dytter i seg, eller chipsen han koser seg med etterpå. For jeg har liksom mat i munnen konstant selv. Haha! Om det gir mening! Dette fungerer i hvertfall utmerket på meg!

Ellers har jeg lagt til sunne og næringsrike forslag til både måltider og kveldskos i innlegget. Klikk på bildene for å komme til de forskjellige oppskriftene.

Kom gjerne med dine små triks for å unngå å cheate på diett!

3 Kommentarer

Pernille

04.06.2016 kl. 20:37
Dette så veldig godt ut, og utrolig fine bilder. Ønsker deg en flott kveld!

Irene

04.06.2016 kl. 21:40
Jeg er ikke flink til å motstå søtsuget dessverre :P

Burde vært flinkere men er virkelig ikke lett :)

sceneteppe

05.06.2016 kl. 14:44
Digger oppskriftene dine!

Skriv en ny kommentar

Linn Therese Dagsland

Ei smilende og positiv jente på 21 år. Skriver om hverdagen som nybakt mamma til lille Dennis som ble født den 19.mars 2017. Mye av bloggen handler om baby, trening og alt som hører med mammalivet. I tillegg til små ubetydlige ting, vanskelige hendelser fra fortiden som har medført at jeg i dag lever med sosial angst. Deler også gode matoppskrifter, antrekk, tips og kjærlighetslivet mitt med dere. Lurer du på noe mer er det bare til å ta en titt på "om meg" innlegget som du finner i menyen under headeren.

Alle henvendelser kan sendes til:
linn_therese_dagsland@hotmail.com

Bloggdesign

Søk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits