LinnThereseDagsland -

I treningsbagen min finner du...

  • 26.04.2016 kl. 18:10

I treningsbagen min gjemmer det seg mange rare skatter, og nå tenkte jeg at jeg kunne dele alt med dere. Kanskje dere kan plukke opp et tips og to? Jeg har nemlig alt mulig oppi bagen jeg drar med meg så og si over alt, og føler i hvertfall selv at jeg er forberedt på enhver uventet og forventet situasjon.

Beltet mitt fra den gang jeg drev med vektløfting ligger fortsatt oppi treningsbagen, og det drar jeg frem både titt og ofte. Skal jeg ha et tungt løft, kan det være greit med litt ekstra støtte rundt mage og rygg.

BCAA pulver har jeg også oppi bagen. Klart til å blandes ut i forkant av hver treningsøkt. Det føler jeg gir meg den ekstra energien jeg trenger for å gjennomføre økten så bra som mulig. For ikke å snakke om at BCAA inneholder mange gunstige næringsstoffer.

Treningsboken min har jeg alltid med meg på trening. Jeg har siden jeg startet å trene ført logg under hver eneste økt, og dette hjelper meg til å gjøre det jeg skal på trening, men også å følge med på både utvikling og fremgang. Har jeg skrevet opp programmet på forhånd er det lettere å utføre hvert eneste sett, enn om jeg kun har det i hode. Da kan man fort lure seg selv ved å tenke "jeg har trent veldig bra nå, så om jeg hopper over det siste settet gjør ikke det noe". Med andre ord, en treningsdagbok hjelper deg til å holde motivasjonen oppe under økten.

Ei tom flaske til å ha vann i under økten. Jeg er ekstremt avhengig av å få i meg nok væske når jeg trener, så dersom jeg har glemt denne flasken kan jeg like gjerne kjøre hjem for å hente den. Jeg  ha nok vann! 

En liten shaker som dere kanskje ser at jeg glemte å skylle ut av i går kveld... Haha, godt det ikke setter seg like lett som proteinpulver ;-) Denne shakeren bruker jeg nemlig kun til å blande BCAA i før trening. Jeg blander den når jeg ankommer treningsstudioet, og drikker på den både i garderoben rett før økten og under oppvarmingen. Deretter går jeg over til vann.

Trådløse øreplugger. Dere husker kanskje at jeg fikk dette av kjæresten til jul? Jeg bruker det masse, spesielt under kardioøktene! Det er så mye lettere å få unnagjort de hersens 40 minuttene på mølla om jeg drømmer meg bort i en youtubevideo samtidig som jeg går.

Øreplugger. Det sier seg selv. Et trådløst headsett går tom for strøm i ny og ne. Og ettersom jeg ikke er noe flink til å lade det regelmessig er jeg nødt til å ha disse med meg. De bruker jeg i nødssituasjoner, det vil si når det trådløse akkurat har gått tom for strøm.

To sett treningshansker ettersom kjæresten alltid glemmer sine om han passer på de selv. Mine bruker jeg når jeg har dager med mange repitisjoner. Gjerne i markløft og slike øvelser som sliter og gjør ekstremt vondt i hendene.

Teip dersom hanskene ikke har gjort jobben sin. Hvis huden "rakner" og sprekker opp skal jeg ikke trenge å avslutte økten. Litt teip fikser såret, og jeg kan forsette økten som om ingenting har hendt.

Knevarmere som jeg bruker under beindager. Skal jeg ha mange knebøy for eksempel, da er det greit å kunne gi knærne litt ekstra støtte og varme - bedre føre var enn etter snar. Skader vil vi ikke ha noe av!

Svette armbånd fra Kari Traa som jeg fikk av mamma for noen måneder siden. Den bruker jeg titt og ofte som håndleddsstøtte ettersom jeg noen ganger får vondt i håndleddet om jeg trener for eksempel benkpress. Blir belastningen på håndleddet for stor er det greit å ha et slikt bånd strammene rundt. Det hjelper faktisk en god del på smerten også!

Gripere eller reimer som kanskje de fleste kaller dem? Skal jeg trene markløft eller andre øvelser hvor jeg må bruke mye krefter bare på å holde stangen tar jeg i bruk disse. Det gjør at jeg heller kan konsentrere meg om å bruke krefter på det jeg egentlig skal enn å holde rundt stangen.

Deodorant har jeg i treningsbagen dersom jeg skal noe direkte etter trening, og ikke har tid til å dusje. Da kan det være greit å fjerne den verste svettelukten med litt deodorant!

Tampongen sier seg vel selv? Skulle tante rød plutselig melde sin ankomst under ei treningsøkt har jeg ikke lyst til å måtte avbryte økten for så å dra hjem. Løsningen ligger i treningsbagen!

Engangshøvelen har jeg tipset dere om før. Har du ankommet treningssenteret i singlet og glemt å barbere stubbene under armene kan denne høvelen være en grei nødløsning som sparer deg fra mange pinlige øyeblikk.

Kulepenn. Som jeg nevnte i starten er jeg over gjennomsnittet opptatt av å føre treningslogg, og derfor har jeg en ekstra kulepenn liggende. Man vet aldri når den som er festet til treningsdagboken går tom for blekk, vet dere ;-)

Uno-kort. For å komme meg inn på treningsstudioet utenom åpningstidene må jeg ha dette uno-kortet. Derfor har det fått en egen liten lomme slik at jeg ikke skal glemme det.

Ellers har jeg vanligvis en ispose dersom det skulle skje noe, og et ekstra sett treningsklær om jeg plutselig skulle finne på å ta meg en økt når jeg er ute og kjører. Under her har jeg lagt til litt av hvert dersom du er på utkikk etter noe nytt å oppbevare i bagen din, klikk på bildene så kommer du til produktene:

Hva har du i treningsbagen din?

// innlegget inneholder annonselenker

2 Kommentarer

Linn Hege Solås

26.04.2016 kl. 18:33
Åi, det var mange lure tips! :)

Cathrine Flåtten

26.04.2016 kl. 22:24
Jeg bor rett over gata for Elixia, så jeg har ikke treningsbag. Har med flaske og tar PW0 20 min før trening :) eventuelt tar jeg med hansker. På Elixia er det jo belter, reimer, krittpulver og det meste man trenger av hjelpemidler om man skulle trenge det! :)

Skriv en ny kommentar

Linn Therese Dagsland

Ei smilende og positiv jente på 21 år. Skriver om hverdagen som nybakt mamma til lille Dennis som ble født den 19.mars 2017. Mye av bloggen handler om baby, trening og alt som hører med mammalivet. I tillegg til små ubetydlige ting, vanskelige hendelser fra fortiden som har medført at jeg i dag lever med sosial angst. Deler også gode matoppskrifter, antrekk, tips og kjærlighetslivet mitt med dere. Lurer du på noe mer er det bare til å ta en titt på "om meg" innlegget som du finner i menyen under headeren.

Alle henvendelser kan sendes til:
linn_therese_dagsland@hotmail.com

Bloggdesign

Søk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits