LinnThereseDagsland -

Tips for en effektiv treningsøkt

  • 21.03.2016 kl. 12:00

I en travel hverdag kan det være vanskelig å finne tid til å trene. Det har jeg selv merket nå etter at jeg begynte å jobbe, og kan bare forestille meg hvordan det er for dere som i tillegg har barn, ekstrajobb eller studier på siden. Jeg har bloggen som ved siden av jobben i hjemmetjenesten som tar veldig mye tid, men så skal jeg jo også tilbringe litt tid sammen med min kjære. For ikke å snakke om hvor lang tid det tar med både matlaging og diverse. Derfor er det ikke alltid jeg har like mye tid til overs som kan brukes til trening.

- Jeg vet denne øvelsen her ser veldig merkelig ut, men den tøyer faktisk veldig bra. Veldig god om du vil forbedre bunnposisjonen din i knebøy. Sitt så dypt du klarer med rett rygg, og bruk albuene til å presse knærne utover -

Jeg har derfor funnet meg en del triks som gjør økten mye mer effektiv, og tenker at det kan være en idé å dele dem med dere. Så håper jeg at dette er noe dere er på jakt etter!

Tren supersett

Det vil si at du tar to øvelser samtidig, men annet hvert sett på hver øvelse. Her kan det være lurt å trene to lette øvelser sammen, altså ikke knebøy og markløft for eksempel. Skal du gjøre det vil jeg anbefale deg å ta litt pause i mellom settene selv om du trener supersett. Du sparer faktisk overraskende mye tid på det også. 

Kombiner trening med andre oppgaver

Hvorfor har du "ikke tid til å trene"? Er det fordi du skal øve til en prøve? Skrive handleliste, lese mail, ja til og med se på serie? Eller kanskje blogge? Vel, alle de tingene jeg nettopp nevnte er ting som du kan kombinere med for eksempel elipsemaskin. Eller tredemølle for den saks skyld. Selv har jeg ofte skrevet teksten til et blogginnlegg ned på mobilen min samtidig som jeg gjennomfører 40 minutter på elipsemaskinen.

Skriv ned programmet

Om du skriver ned treningsprogrammet ditt på forhånd sparer du deg mye tid med tanke på at du slipper å notere underveis, eller bruke ekstra tid på å finne ut av hva du har lyst til å gjøre som neste øvelse.

Ta med deg et helt flyttelass på trening

Mitt aller siste tips er å ha en gigantisk treningsbag, eventuelt to, hvor du oppbevarer mat, skifte, håndkle osv. Slik at du slipper å kjøre hjemom for å lage deg mat eller dusje etter trening. Du kan bare gjøre det i garderoben før du kjører videre for å handle, hente barn i barnehage eller lignende.


 

Ellers svarer det seg også å ta så korte pauser som mulig. Å trene på tidspunkter du vet at det er lite folk på gymmet svarer seg også ettersom du derfor slipper å stå i kø og vente på ledige apparater. Har du noen gode tips og triks selv, så kan du gjerne dele dem med oss andre i kommentarfeltet!

6 Kommentarer

Henriette Celin

21.03.2016 kl. 14:13
Utrolig gode og fine tips! det å kombinere treningen med å øve til prøve, eller skrive et blogginnlegg er jo kjempe smart :-D

Linn Therese Dagsland

23.03.2016 kl. 17:46
Henriette Celin: Ja, ikke sant! <3

JuliaSofie

21.03.2016 kl. 15:14
Takk for tips:) Jeg har ikke barn og er i 100% jobb, så tid tror jeg nok at jeg har hehe:) Men alltid greit med nye tips:) Ha en fin dag:)

Linn Therese Dagsland

23.03.2016 kl. 17:45
JuliaSofie: Hihi, bare hyggelig <3

Magefølelsen

21.03.2016 kl. 17:45
Takk for tips, men det får vente :P

Ønsker deg en fin påske :)

Linn Therese Dagsland

23.03.2016 kl. 17:45
Magefølelsen: Hihi, god påske til deg også <3

Skriv en ny kommentar

Linn Therese Dagsland

Ei smilende og positiv jente på 21 år. Skriver om hverdagen som nybakt mamma til lille Dennis som ble født den 19.mars 2017. Mye av bloggen handler om baby, trening og alt som hører med mammalivet. I tillegg til små ubetydlige ting, vanskelige hendelser fra fortiden som har medført at jeg i dag lever med sosial angst. Deler også gode matoppskrifter, antrekk, tips og kjærlighetslivet mitt med dere. Lurer du på noe mer er det bare til å ta en titt på "om meg" innlegget som du finner i menyen under headeren.

Alle henvendelser kan sendes til:
linn_therese_dagsland@hotmail.com

Bloggdesign

Søk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits