LinnThereseDagsland -

3 mageøvelser du kan trene hjemme

  • 02.03.2016 kl. 15:31

Etter at jeg fikk en forespørsel om ikke jeg kunne tipse om noen mageøvelser man kan trene hjemme uten noe utstyr, tenkte jeg at det kunne være en god idé. Derfor brukte jeg gårsdagens mageøkt på å prøve ut litt andre mageøvelser enn de jeg vanligvis trener. Øvelsene under tar godt på magen og du kan ta dem med maks antall repitisjoner, tre ganger.


Øvelse nummer én

treningstightsen kan du kjøpe her // genseren er fra h&m

Her skal du sitte på rumpa med bena rett over gulvet og overkroppen litt bakover slik at du kjenner det strammer seg i magen. Vri så overkroppen fra side til side, gjerne med noe tungt i hendene. For eksempel ei 1,5 l flaske med vann, en pose poteter eller noe annet som gir deg akkurat passe motstand.


Øvelse nummer to

treningstightsen kan du kjøpe her // genseren er fra h&m

Her skal du ta utgangspunkt i vanlig planke (som jeg viser på øverste bilde), og så vri deg til den ene siden etter 10 sekunder, står der i 10 sekunder, tilbake i vanlig planke i 10 sekunder, andre siden i 10 sekunder, tilbake i vanlig planke osv. Gjenta dette så lenge du klarer, og dersom det blir for tungt med 10 sekunder må du gjerne halvere tiden til 5 sekunder i hver posisjon.


Øvelse nummer tre

treningstightsen kan du kjøpe her // genseren er fra h&m

Denne er ekstra tung hengende, men ettersom dette skal være uten utstyr kan du også gjøre den liggende. Plasser hendene akkurat under rumpeballene på hver side, og løft deretter bena nesten helt opp før du tar dem sakte nedover igjen. Stopp noen centimeter fra gulvet før du løfter bena igjen. Hold på slik til du ikke klarer meg. Om det er for tungt kan du bøye knærne litt, om det er for lett kan du øke motstanden med å knytte noe tungt rundt anklene - for eksempel en pakke margarin oppi en pose under hver fot. 


Trener du noen av disse øvelsene?

3 Kommentarer

Julia Sofie

02.03.2016 kl. 17:29
Takk for tips, skal uansett på trening i morgen, så da tester jeg ut øvelsene dine der;) Ha en fin dag videre:)

Kristina

02.03.2016 kl. 19:42
Disse øvelsene er såå bra! :D

Henriette Celin

02.03.2016 kl. 22:20
Har trent de to nederste før, men den øverste der må jeg få prøvd! tusen takk for fine tips. Dette skal jeg gjøre før Yoga´en på fredag :-D

Skriv en ny kommentar

Linn Therese Dagsland

Ei smilende og positiv jente på 21 år. Skriver om hverdagen som nybakt mamma til lille Dennis som ble født den 19.mars 2017. Mye av bloggen handler om baby, trening og alt som hører med mammalivet. I tillegg til små ubetydlige ting, vanskelige hendelser fra fortiden som har medført at jeg i dag lever med sosial angst. Deler også gode matoppskrifter, antrekk, tips og kjærlighetslivet mitt med dere. Lurer du på noe mer er det bare til å ta en titt på "om meg" innlegget som du finner i menyen under headeren.

Alle henvendelser kan sendes til:
linn_therese_dagsland@hotmail.com

Bloggdesign

Søk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits